( ! ) Warning: Declaration of GDLR_Import::bump_request_timeout() should be compatible with WP_Importer::bump_request_timeout($val) in /var/www/vh67387/1/redleaflet.nl/wp-content/plugins/goodlayers-importer/goodlayers-importer.php on line 27
Call Stack
#TimeMemoryFunctionLocation
10.0001398632{main}( ).../index.php:0
20.0001398912require( '/var/www/vh67387/1/redleaflet.nl/wp-blog-header.php' ).../index.php:17
30.0001399264require_once( '/var/www/vh67387/1/redleaflet.nl/wp-load.php' ).../wp-blog-header.php:13
40.0001400032require_once( '/var/www/vh67387/1/redleaflet.nl/wp-config.php' ).../wp-load.php:37
50.0002401280require_once( '/var/www/vh67387/1/redleaflet.nl/wp-settings.php' ).../wp-config.php:80
60.03272037024include_once( '/var/www/vh67387/1/redleaflet.nl/wp-content/plugins/goodlayers-importer/goodlayers-importer.php' ).../wp-settings.php:303
Red Leaflet Look Fabulous Forever
13
feb
2017
3

Look Fabulous Forever

Geen gladgestreken gezichten en geen gelikte presentaties. Het Engelse make-up merk Look Fabulous Forever maakt voor haar foto’s en videopresentaties gebruik van gewone vrouwen (dus geen modellen) op leeftijd. Het merk richt zich dan ook zuiver op deze doelgroep.

Oudere vrouwen willen er helemaal niet uitzien als een lekker jong ding

De oprichtster van Look Fabulous Forever, de Londense Tricia Cusden, ergerde zich al lange tijd aan hoe oudere vrouwen in reclamecampagnes voor mode en cosmetica neergezet worden. Als voorbeeld noemt ze hoe de 71-jarige actrice Helen Mirren in een campagne van l’Oréal gehuld in een leren jasje langs een jonge man loopt en lijkt te denken ‘Hmmm, da’s een lekker hapje voor mij’. Als lady-op-leeftijd smeer je toch geen potje crème op je gezicht om jonge hunks te verleiden en op die manier mee te kunnen komen met de jongere generatie?

Helen Mirren voor L’Oréal:

Cusden geeft aan dat haar merk er juist van uit gaat dat leeftijd niet iets is om weg te moffelen, maar dat je er mooi uit kunt zien mét de leeftijd die je hebt.

Tricia Cusden:

Een bedrijf starten op je 63e

Dat klinkt allemaal mooi, maar wat nog boeiender is is hoe Cusden haar bedrijf begon: op haar 63e. Haar kleinkind lag ernstig ziek in het ziekenhuis, wat haar deed beseffen hoe breekbaar het draadje is waaraan een leven hangt. En dat ze maar beter goed gebruik kon maken van het leven dat ze had. In haar eigen woorden:

“It just made me determined that I would keep living until I died and not start dying whilst I was still alive.”

Ze besloot haar plannen voor een eigen bedrijf om te zetten in de praktijk.

Het ontstaan van Look Fabulous Forever

Na overleg met een plaatselijke fabrikant van beautyproducten, die meteen wilde meedoen, nam ze een plaatselijke designer in de arm, liet haar vriendinnen poseren en tadaaa: ze had een make-uplijn, speciaal voor oudere vrouwen, die ze uitbracht op de lokale markt. Door de instructiefilmpjes die ze zelf maakte en op You Tube zette, kwamen er al snel bestellingen uit het buitenland binnen (je kunt ook vanuit Nederland bestellen) en schoot haar omzet pijlsnel de lucht in.

Deze vrouw durft! Gevraagd naar waar ze het lef vandaan haalt, geeft ze toe dat ze niet bang is haar eigen grenzen op te zoeken. ‘Ik doe het gewoon en ik zie wel wat er gebeurt.’


Klik hier voor de website van Look Fabulous Forever.

Klik hier voor een filmpje van Trica Cusden over het aanbrengen van make-up.


Dit stuk is geschreven op basis van een interview op de website AGEIST: ‘AGEIST 2016 person of the year’.

bronnen:  AGEIST, Look Fabulous Forever.

Leave a Reply